петък, 8 декември 2017 г.

Мамо, дойдох си!

Ето ме, мамо, дойдох си...пораснала.
Чакам да ме посрещнеш на прага.
Колко ли сълзи насън си изплакала,
откакто си тръгнах? То беше отдавна.
Исках да дойда много по-рано,
но толкова пътища други намирах.
От младост и лутане забравих те, мамо,
а уж все за малко някъде спирах.
Забравих колко е топло в къщата
и как на вкусни гозби ухае,
забравих ръцете ти как ме прегръщаха
и твоят глас - тъй нежно омаен.
Погледни очите ми как тихо преливат
от всички срещи виновно пропуснати,
а твоите - целия свят ми побират,
но днес го разбирам...Прости ми!
Прости, че без мене изстина софрата
и косите ти меки са бели от чакане,
че в сърцето неволно оставих ти рана,
а ти нито дума за своята болка не каза.
Все за мен, мамо, молитви изричаше,
коленичила нощем самичка пред Бога.
И днес отново в очите ми взираш се,
и питаш с надежда дали съм щастлива.
Какво да ти кажа, мамо? Опитвам се!
Живея достойно, както ти ме научи,
макар че човешката злоба настигна ме,
аз помня заветите твои, които получих:
когато падна, по-силна да ставам,
на хората винаги с добро да отвръщам,
душата си чиста да пазя, прошка да давам,
горчивият залък без гняв да преглъщам.
И този дом, и очите ти светли
във себе си носих като икона...
Но прости ми, мамо, че късно се сетих
на теб да ти бъда опора!

текст: AntOurAge
снимка: от нета
https://www.facebook.com/theantourage/

Няма коментари:

Публикуване на коментар